topbella

Jumaat, 1 Oktober 2010

Gaji haram........?????????....erkk...

assalamualaikum....
salam gedik dr i u allssss...
haha gedik ker.....
smlm nak update tp ayat ape nak taip pon haku lpe....
hohoh...
hah mlm ni nak jdk ustat gedik jap...
ni berdasarkan kisah benar yg ayah aku story kat kitorg,
citer ni terjadi kat semenyih (klau x silap la),
sje je la nak share..
tp haruzzz d ingatkan eh.. ni x bermakne aku sokong or benci mne2 parti politik eh,
(aku pon x mau amek tau psl diorg)

alkisahnyer cam nih,
one day ade 2 org kwn ni,
sorang A n sorg B,
A nih kuat main judi,
B plak kje kat JAIS @ MAIS kot (x ingat la ploksssss),
B berkate2,

'klau mu bli no judi tuh, kawe tangkap mu',

tp si A ni wat bodo je, ttp gak bli no tuh,
so hape lagi kne r tangkap,

mse kat mahkamah,
hakim dok tye,

' awat hang main nomboq cek, hang tau x nomboq 2 haram....'

dgn slamber mamber si A menjawab,

' ekau tau x, 9 peratuih dr hasil kodai nombo 2 kerajaan kutip cukai eh',
'dan dari cukai sumo kodai2 nombo 2 kerajaan kumpol2kan',
'peh 2 bayar gaji ekau sumo',
'halal ko haram gaji korang sumo nih',

pastuh hakim 2 trus x dapat menjawab soalan yg amat pedazzzz dr si A tuh,
hakim pon dgn rele terpakse menunde perbicaraan itu,
kali ke 2 panggil pon msh lg perkare yg same terjadi,
pastu tunde lg trus x panggil2,
akakakaka,
ble dgr terase lwk la ploksss.....

oppppssssssss....
jgn marah u alsss....
mak x bersalah, ni blog mak, mak skadar berkongsi2 je nyah,
akkakaka.....

mende2 haram ni sbenarnye ade merate2,
x kire la kje makan gaji ke, kje sendr ke, kje kerajaan ke, swasta ke,
klau hasil pendapatan 2 dr hasil yg x btol haram la jd nyer,
aku yg kje sndr ni pon x tentu lagi 100% halal,
takut weeeeeeehhhhhh.......
ye la mne tau kot2 ade yg terambik lbh dr harge tempahan 2 ke, tersalah kire ke hape ke, mne nak tau kan,
mgkin sbb 2 kot klau aku simpan je duit mest ade problem yg kne kuar duit,

pape pon sme2 la kite berdoa agar segale hasil pendapatan kite ni dr hsail yg halal n d berkati,
amin

p/s; ni kisah benar yg di olah secare kreatip oleh aku secare sukerele,
dan tanpa paksaan oleh mne2 pihak,
wahahhahaa

0 ulasan:

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
jangan pandangku sebelah mata....
 
Semanis Lolipops© DiseƱado por: Compartidisimo