topbella

Ahad, 7 Februari 2010

Valentine.........

velentine,
spt yg kte tau velentine merupakan hari kekasih yg d sambut pd 14 feb tiap thn,
mse ni org berkasih kasihan,
bg bunge la, coklat la,
kre ari ni spesel la,

tp persoalannye boleh ke org islam myambut velentine ni,
stahu aku velentine ni ade kisah die,
byk aku dgr cite die,
dr yg aku dgr ade yg kate velentine ni adalah hari kejatuhan tentera islam sms berperang,
ade plak yg kate hari valentine ni hari memperingati seorang paderi yg bername st valentino,

kisah yg aku dgr ni aku bce kat dalam majalah sekolah dlu,
penulis nye ckp,
valentino ni pernah mengalahkan tentera islam dlu,
 pastu ade sorang ratu syok kat paderi ni,
tp xbleh sbb paderikan x bleh kawin,
pastu aku x ingat camne paderi 2 bleh mati,
dan kemudian ratu 2 mengisytiharkan hari 2 hari valentine,
sempene nme paderi 2 dan juga utk mermperingati kekasihnye 2,

so klau kte sambut valentine 2 makne nye kite pon memperingati paderi 2,
org yg pernah mengalahkan tentere islam,
sbenarnye rmai yg tau,
cme msing2 ske wat x tau,


aku tertarik ngan petikan ni,

Berkata Peguam Zulkifli Nordin (peguam di Malaysia) di dalam kaset 'MURTAD' yang mafhumnya :-
"VALENTINE" adalah nama seorang paderi. Namanya Pedro St. Valentino. 14 Februari 1492 adalah hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. Paderi ini umumkan atau isytiharkan hari tersebut sebagai hari 'kasih sayang' kerana pada nya Islam adalah ZALIM!!!  Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine. Semoga Anda Semua Ambil Pengajaran!!! Jadi.. mengapa kita ingin menyambut Hari Valentine ini kerana hari itu adalah hari jatuhnya kerajaan Islam kita di Sepanyol..

so hayatilah sendr petikan 2,
terpulangla klau ade yg kate aku ni x befikiran terbuke,
kite ni klau nak open minded pon biar la ber pade2,
islam pon x larang beb........

0 ulasan:

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
jangan pandangku sebelah mata....
 
Semanis Lolipops© DiseƱado por: Compartidisimo