topbella

Isnin, 1 Februari 2010

Melawat mak cik kat hospital

semalam aku n famili aku melawat mak cik aku kat hospital seremban,
die kemalangan jalan raye,
ape yg mengerikan kedue2 tangan n kakinye patah,
tulang rusuknyer pon patah,
bayangkan la klau kte yg kne,
mau merane,

kemalangan tu berlaku pd khamis pagi klau x silap aku,
 mse 2 makcik aku nak hantar anaknyer g keje,
pastu tetibe je van dr arah bertentangan melanggar kete mak cik aku,
mse eksiden 2 mak cik aku kne paling teruk sbb mak cik aku tersepit,
anaknyer plak tercedere kat muke sket,
tp die dah kuar hospital dah,
boleh bejalan cam biase pon,

mse hari jumaat aku n mak aku g ptg 2,
tp x dpt jmpe sbb makcik aku kat bilik operation,
bygkan dr kul 2ptg smpai malam,
 2 pon yg sempat d operate kaki n tgn blah kiri n mate je,
sbb mate masuk kace,
yg seblah kanan x tau la ble nak operate,

tkt pon ade aku tgk,
mak cik aku pon terbaring je kat atas katilnye,
nsb baik la anak2nye nak jage umi diorg,

memule aku dgr tgn n kaki kanan je cedere ,
pastu due2 tgn n kaki kanan je,
pas operate malam 2 ktorg dpt tau due2 kaki n tgn yg patah,
mmg trauma la 2,
aku nak amek gambar pon x brani,
pe2 pon ku doakan mak cik aku cpt sembuh,
insyaallah dgn kasih syang anak2 n suaminye akan mempercepatkan lg mak cik aku tuk sembuh,

harap2 kejadian ini menjadi pengajaran kat aku n semue org supye berhati2 ketike memandu....

0 ulasan:

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
jangan pandangku sebelah mata....
 
Semanis Lolipops© DiseƱado por: Compartidisimo