topbella

Ahad, 10 Januari 2010

Kehidupan sebagai taylor....


sblm aku memulakan kegiatan menjahit sendr ni,
aku bekerja di sebuah kedai d tasik kesuma,
nme kdai 2 adz anggerik,
sblm 2 pon aku praktikal kat c2,
byk jugak la dpt aku blaja,
 cthnye cam care2 nak gune mesin  jait high speed 2,


lps aku kje tuk blan pertama 2,
aku dpt gaji 500 mse 2,
tp aku rse x ckp la plak,
so scare gear otomatiknye aku pon stat amek tmphan kat umah,
siang aku kje kat kdai, malam plak aku jait kat umah,
letih woooo.....
aku gne mesin jait yg murah je mse 2,
mmg lembab sbb da lame gne dari mse aku blaja kaot poli lg,
customer aku yg pertama adalah kwn mak aku,


lpas siap je bj die aku seronok x terkate,
maklumlah first time,


lpas ayh aku bli umah ,ayh akupon dpt la kuarkan duit kwsp,
ayah aku blikan aku mesin high speed jenama singer yang berharge rm1495,
mesin 2 mmg snang nak gune sbb laju n slese,


tp lps aku berenti sbb bos aku pndah ke bangi, aku stat gerak sendr,
mse 2 tmphan mmg sikit sangat,
aduh hai, pening2,


kwn aku yang same kje ngan aku kol aku lps 2,
rpe2nye die pon jait kat umah gak,
so d sbbkan aku bleh jait bj lelaki n pompuan sket2,
die pon bg la bj2 yng die x bleh jait kat aku,
mse 2 pon msh x byk yang die bagi,


lps x brape lame pas2, kwn aku mse aku praktikel dlu bwk aku jmpe ngan akak sorang ni,
akak ni nmenye ina, same cam nme mak aku,
die bkak kdai jait langsir n bj,
tp bj die sub kat orang lain,
die memberikan kepercayaannye kat aku tuk jait bj customer die smpai la skg,
lps aku kje ngan die thun 2 jgk buat pertame kalinye aku jait smpai pagi rye....


mse 2 main amek je tmphan,
x tau bleh siap ke tdk, ngan mak ngan adk pompn aku pon x tdo pg 2 sbb menemankan aku,
mmg stress la mse 2....
 tp skg alhamdulillah,
rezki aku sntiase ade wlaupon  bkan hari rye....




2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

coretan seorang taylor....
wan semoga brjaya....

azwan berkata...

tq.......hehe

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
jangan pandangku sebelah mata....
 
Semanis Lolipops© DiseƱado por: Compartidisimo