topbella

Isnin, 28 Jun 2010

Bile mak masak.....


assalamualaikum....

bile mak masak...
mest sedap,
xde yg x sedap,
x payah nak masak yg over2,
yg simple cukop,
mest laku pyer,
kadang2 anak2 yg da ade bini pon dok carik masakan mak,
sape la yg boleh celen masakan ratu dapor ni,
kikikiki....

bile mak masak....
mest aku tgk (dulu la)
sbb nak blaja msak ngan mak,
tye itu, tye ini,
tp skang ni ssh sket sbb bz je memanjang...ngeeeee....

bile mak masak....
mest bwk anak daranyer skali,
mak ckp org pompuan kne blaja masak,
klau x nant da berlaki boleh bagi laki makan...
kikikiki.....
klau x nant laki carik lain...
uik...yeke...???
x jugakkan...klau da gatal 2 gatal jugak,

bile mak masak....
anak2 xkomplen,
yeke...hmmmm...maybe ade sket2 kot,
walaupon mak masak 2 bukan makanan peberet,
aku syap je la,
yg senang pon aku goreng telor makan ngan nasik n kicap,

bile mak masak....
kwn2 mak mest suke,
terutamenyer kari,
klau kat kilang mak wat makan2 ngan kwn2,
ape yg mak bwk mest abis,
sedap lah, itulah inilah,
sbenarnyer msing2 malas masak...akakakaka

bile mak masak....
mak slau masakkan skali ape2 yg boleh d makan kat rumah,
mcm kek, kuih, n mcm2 lagilah,
sampai kitorg adik beradik x kuar rumah,
arwah nenek aku ckp aku ni x ske campor ngan org...
chooiii btol,
geram la jgk kan,tp biar la, kitorg ni bkan cucu kesayangan die,
nak wat cam ne kan.....

bile mak masak....
mak masak tuk kwn2 aku skali,
mse aku blaja dulu, mak mest bekalkan kek atau kuih tuk aku n kwn2,
sampaikan ade sorg kwn aku, ltak kuih yg aku bwk msk bilik,
ikikikikiki,
bukan ngan aku je, adik2 aku pon sme,
sampaikan kdg2 adik aku x dpt nak makan ape yg mak aku bekalkan tuk die,
yg sorg lg 2, kwn die mmg menunggu bekal adik aku,
klau adik2 aku x bwk mest diorg tye....
ikikikikikiki....

bile mak masak....
mak masak masakn kegemaran anak2nyer,
klau aku(mse blajar kat poli dlu) ngan adik2 aku balik bercuti dr kolej,
mest mak mskkan masakan peberet,
mak tau anak2 mak suke,
kdg2 gak mak tye anak2 mak nak makan ape,
bgtau je, nant mak mest masakkan,
sbb anak2 mak minx,

mak sentiase masak tuk aku,
aku plak x tau nak masak tuk mak bile,
ape2 pon mak masak tetap sedap sbb mak masak dgn seikhlas hati,
love u mak......
waaaaaaaaaaaa


mak ngan ayah

2 ulasan:

AyieBlog berkata...

Salam,erk rupanya ini mak kamu erk?? masyallah selalu chat dalam facebook :),kecik je dunia ini :)

azwan berkata...

eh....mak sy xde fabebook la ayie.....

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
jangan pandangku sebelah mata....
 
Semanis Lolipops© DiseƱado por: Compartidisimo